Το Δημοτικό σχολείο του «αυτενεργώ» του Άργους, το Δημοτικό σχολείο Παραλιμνίου Κύπρου, το 32ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και το Δημοτικό Σχολείο Χάλκης Λάρισας συνεργάστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning «Ένας για όλους κι όλοι για έναν» σ’ ένα project με θέμα τη διαφορετικότητα. Θα μπορούσαν 5 παιδιά με ιδιαιτερότητες και δυσκολίες να ενωθούν σε μια γροθιά φιλίας και να γίνουν οι Σωματοφύλακες του σχολείου; Θα μπορούσαν να γίνουν αποδεκτοί από όλους; Θα μπορούσαν να ζουν ευτυχισμένοι;
Οι δασκάλες Ελένη Λούγκου της β΄ τάξης του δημοτικού αυτενεργώ, Μποντικούλη Ευανθία της Γ΄ τάξης του 32ου Δημ. Λάρισας, Αποστολάκη Μαρία της Δ΄ τάξης του Δημ. Σχολείου Χάλκης και Σιεκκέρης Νίκος της Δ΄ τάξης του Δημ. Σχολείου Παραλιμνίου συντόνισαν στο πλαίσιο του προγράμματος τους μαθητές των τάξεών τους στη δημιουργία ενός συνεργατικού παραμυθιού με τίτλο «Οι σωματοφύλακες της Φιλιούπολης». Οι μαθητές του πρώτου σχολείου έγραψαν την πρώτη παράγραφο του παραμυθιού. Οι μαθητές κάθε τάξης από τα επόμενα σχολεία συνέχισαν την αρχική ιστορία προσθέτοντας κάθε φορά μια παράγραφο με βάση τις ιδέες και τις αξίες τους. Μετά από τρεις κύκλους η ιστορία τους ολοκληρώθηκε.
Αποτέλεσμα της συνεργατικής αυτής προσπάθειας ήταν μια καλαίσθητη έγχρωμη έκδοση 40 σελίδων, που έχει γραφεί και εικονογραφηθεί από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων με σκοπό να προάγει την αξία του σεβασμού, την αποδοχή και την εκτίμηση της διαφορετικότητας. Η έκδοση είναι δίγλωσση, στα ελληνικά και στα αγγλικά, και αποτελεί ένα αξιόλογο και χρήσιμο διδακτικό συνεργατικό εργαλείο.
Το παραμύθι δίνει την ευκαιρία σε όλους να κατανοήσουν ότι το να είσαι διαφορετικός όχι μόνο δεν είναι κακό, αλλά είναι μια ευκαιρία να γνωρίσεις νέους φίλους και να μάθεις μέσα από τη διαφορετικότητά τους πολλά. Να ανακαλύψεις νέους, ενδιαφέροντες τρόπους επικοινωνίας και να μπορείς να συνεργαστείς σεβόμενος την ιδιαιτερότητα του άλλου.
Το παραμύθι έδωσε σε όλους την ευκαιρία να μιλήσουν για την αξία της ανθρώπινης ζωής, το σεβασμό και την αποδοχή του άλλου, την αγάπη και την ενσυναίσθηση.