Εκμάθηση Ξένων Γλωσσών
Το «αυτενεργώ» προσφέρει στους μαθητές του ένα ολοκληρωμένο σύστημα εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας, που ξεκινά από το Προνήπιο με 2ωρη διδασκαλία κάθε εβδομάδα.
Στο Δημοτικό οι μαθητές μας διδάσκονται αγγλικά από την Α’ τάξη με ενισχυμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα (3 ώρες / εβδομάδα στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 4 ώρες / εβδομάδα από τη Δ΄ Δημοτικού), που καθιστά περιττά τα εξωσχολικά μαθήματα (φροντιστήρια, ιδιαίτερα).
Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας ολοκληρώνεται στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού με τη συμμετοχή των μαθητών μας στο πρόγραμμα του Columbia school με 2ωρη εβδομαδιαία διδασκαλία στην αγγλική γλώσσα με αμερικανούς καθηγητές από την Ε΄Δημοτικού.
Στο Γυμνάσιο συνεχίζεται το ενισχυμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα με στόχο την απόκτηση πτυχίου επιπέδου Lower (Cambridge, Michigan, ESB) μέχρι τη Β’ Γυμνασίου.
Όσοι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου ή του Λυκείου επιθυμούν να συνεχίσουν για το επίπεδο του Proficiencyυποστηρίζονται με extra εκπαιδευτικό υλικό.
Για την πληρέστερη προετοιμασία των μαθητών, χρησιμοποιούμε ολοκληρωμένες σειρές βιβλίων: Companion, Workbook, Grammar, Student’sbook, Testbook.
Η διδασκαλία υποστηρίζεται από προτζέκτορες και διαδραστικούς πίνακες.
2η ξένη γλώσσα
Από την Ε΄ Δημοτικού οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν 2η ξένη γλώσσα ανάμεσα στα Γερμανικά ή τα Γαλλικά και να ολοκληρώσουν το πρώτο επίπεδο μιας δεύτερης ξένης γλώσσας ως το τέλος του Γυμνασίου.
Οι στόχοι μας
- Η επιλογή και η διαμόρφωση του περιεχομένου της διδασκαλίας γίνεται με βάση τις γλωσσικές ανάγκες των μαθητών.
- Η προσέγγιση της γλώσσας πρέπει να ικανοποιεί άμεσα τις επικοινωνιακές ανάγκες. Διδάσκουμε την ξένη γλώσσα ως τρόπο επικοινωνίας
- Η Μέθοδός μας εκπαιδεύει το σπουδαστή με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να συνεχίσει να μαθαίνει και μόνος του μετά το πέρας του μαθήματος. Προσφέρουμε στους σπουδαστές μας ένα χρήσιμο εργαλείο
- Το υλικό – κείμενα & δραστηριότητες – επιλέγεται, ώστε να δημιουργεί κίνητρα συμμετοχής. Κάνουμε τη διαδικασία της μάθησης ευχάριστη.
- Τα κείμενα για ανάγνωση και ακουστική εξάσκηση είναι αυθεντικά, ώστε να μετατρέπουμε τη διδασκαλία σε μία αξιομνημόνευτη εμπειρία για τους σπουδαστές μας. Η ευχέρεια στον προφορικό λόγο είναι πρωταρχικός στόχος.
- Η λέξη-κλειδί είναι η επικοινωνία και η γλώσσα αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο για διαπροσωπική επικοινωνία.
- Βοηθάμε τους μαθητές μας να επιτυγχάνουν τις εξετάσεις τους
Το αυτενεργώ είναι επίσημο εξεταστικό κέντρο του UNIVERSITY of CAMBRIDGE και οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να δίνουν εξετάσεις στο οικείο χώρο του σχολείου τους κάθε φορά που ολοκληρώνουν ένα επίπεδο και να πιστοποιούν επίσημα τις γνώσεις τους με πτυχία:
- STARTERS για το επίπεδο juniors (γ΄ Δημοτικού)
- FLYERS για το επίπεδο elementary (ε΄ Δημοτικού)
- PET για το επίπεδο PFC (Α΄ Γυμνασίου)
- FCE για το επίπεδο lower (Β΄ Γυμνασίου)
- CPR για το επίπεδο Proficiency (Α΄ Λυκείου)
Η γλώσσα αποτελεί ένα αποκλειστικά ανθρώπινο χαρακτηριστικό, αφού μόνο ο άνθρωπος απ’ όλα τα ζώα έχει «λόγον», δυνατότητα δηλαδή να σκέπτεται (λογική) και να εκφράζει τις σκέψεις του (ομιλία), όπως πρώτος το διατύπωσε ο Αριστοτέλης. Είτε μαθαίνουμε αγγλικά, είτε γαλλικά ή γερμανικά, καλλιεργούμε αυτό που ο Chomsky αποκάλεσε: «μοναδικά ανθρώπινο χαρακτηριστικό».
Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας μπορεί να πλουτίσει την προσωπικότητά μας. Ξεκινώντας το μεγάλο ταξίδι για την εξερεύνηση μιας γλώσσας, αντικρίζει κανείς ένα καινούριο κόσμο, ανακαλύπτει την κουλτούρα του λαού που δημιούργησε τη συγκεκριμένη γλώσσα και – ως ένα βαθμό – ανοίγει τους ορίζοντες επικοινωνίας του.
- Η προσέγγιση της γλώσσας πρέπει να ικανοποιεί άμεσα τις επικοινωνιακές ανάγκες.
- Η γλώσσα μαθαίνεται καλύτερα με την εμπειρία της επικοινωνίας.
- Ο σπουδαστής χρειάζεται γνώσεις γραμματικής, όχι αποστήθιση κανόνων.
- Τα κείμενα για ανάγνωση και ακουστική εξάσκηση πρέπει να είναι αυθεντικά.
- Η Μέθοδος πρέπει να εκπαιδεύει το σπουδαστή με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να συνεχίσει να μαθαίνει και μόνος του μετά το πέρας του μαθήματος.
- Το υλικό - κείμενα & δραστηριότητες – επιλέγεται, ώστε να δημιουργεί κίνητρα συμμετοχής.
- Η ευχέρεια στον προφορικό λόγο είναι ένας πρωταρχικός στόχος.
Η λέξη-κλειδί είναι η επικοινωνία και η γλώσσα αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο για διαπροσωπική επικοινωνία.
H σωστή διδασκαλία της ξένης γλώσσας αντιμετωπίζει τη γλωσσική ικανότητα ως δεξιότητα και όχι ως “γνώση”. Η επιλογή και η διαμόρφωση του περιεχομένου της διδασκαλίας γίνεται με βάση τις γλωσσικές ανάγκες των μαθητών. Ο σκοπός αυτός πρέπει να είναι ορατός και εφικτός τόσο για το δάσκαλο, όσο και για το μαθητή.
- Να διδάσκουμε την ξένη γλώσσα ως τρόπο επικοινωνίας
- Να προσφέρουμε στους σπουδαστές μας ένα χρήσιμο εργαλείο
- Να κάνουμε τη διαδικασία της μάθησης ευχάριστη
- Να μετατρέπουμε τη διδασκαλία σε μία αξιομνημόνευτη εμπειρία για τους σπουδαστές μας
- Να τους βοηθούμε να επιτυγχάνουν στις εξετάσεις τους
Το αυτενεργώ είναι επίσημο εξεταστικό κέντρο του UNIVERSITY of CAMBRIDGE και οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να δίνουν εξετάσεις στο οικείο χώρο του σχολείου τους κάθε φορά που ολοκληρώνουν ένα επίπεδο και να πιστοποιούν επίσημα τις γνώσεις τους με πτυχία:
- STARTERS για το επίπεδο juniors (γ΄ Δημοτικού)
- FLYERS για το επίπεδο elementary (ε΄ Δημοτικού)
- PET για το επίπεδο PFC (Α΄ Γυμνασίου)
- FCE για το επίπεδο lower (Β΄ Γυμνασίου)
- CPR για το επίπεδο Proficiency (Α΄ Λυκείου)
Η γλώσσα αποτελεί ένα αποκλειστικά ανθρώπινο χαρακτηριστικό, αφού μόνο ο άνθρωπος απ’ όλα τα ζώα έχει «λόγον», δυνατότητα δηλαδή να σκέπτεται (λογική) και να εκφράζει τις σκέψεις του (ομιλία), όπως πρώτος το διατύπωσε ο Αριστοτέλης. Είτε μαθαίνουμε αγγλικά, είτε γαλλικά, γερμανικά ή ισπανικά, καλλιεργούμε αυτό που ο Chomsky αποκάλεσε: «μοναδικά ανθρώπινο χαρακτηριστικό».
Κάθε φορά, που οι καθηγητές και οι μαθητές μιλούν στην τάξη, έχουν τη δυνατότητα συνδυασμού λέξεων, με σκοπό την ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων και μέσω της γλώσσας να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που μας δίνει η ανθρώπινη φύση μας.
Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας μπορεί να πλουτίσει την προσωπικότητά μας. Ξεκινώντας το μεγάλο ταξίδι για την εξερεύνηση μιας γλώσσας, αντικρίζει κανείς ένα καινούριο κόσμο, ανακαλύπτει την κουλτούρα του λαού που δημιούργησε τη συγκεκριμένη γλώσσα και – ως ένα βαθμό – ανοίγει τους ορίζοντες επικοινωνίας του.