να το βοηθήσει δηλαδή να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με τα αντικείμενα και τον κόσμο γύρω του.
Να μάθουν να δέχονται και να αφομοιώνουν σε εμπειρίες τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος, να ξεχωρίζουν τα χρώματα και τα σχέδια, να εκδηλώνουν την περιέργεια, να εκφράζουν απορίες, να καταλαβαίνουν και να ερμηνεύουν ό, τι συμβαίνει γύρω τους.
Να μπορούν να βιώνουν και να διακρίνουν τις θετικές από τις αρνητικές εμπειρίες. Να οργανώνουν το περιβάλλον τους, να το προστατεύουν και να προσανατολίζονται σ’ αυτό.
Να χρησιμοποιούν εικόνες και λέξεις, να πλάθουν με τον πηλό και με την πλαστελίνη, να τσαλαβουτούν στο νερό, να γεύονται το χιόνι, να νιώθουν το κρύο και τη βροχή, να μη φοβούνται τις καιρικές συνθήκες.
Να ανταποκρίνονται με αυτάρκεια στις ποικίλες καθημερινές ανάγκες τους: Να τρώνε μόνα τους και να παραδίνουν το πιάτο τους, να ντύνονται και να ξεντύνονται μόνα τους. Να φροντίζουν για την καθαριότητα και την αισθητική του χώρου τους.
Όλα αυτά αποτελούν εμπειρίες που διεγείρουν το παιδί, το επηρεάζουν και το προετοιμάζουν για την προσαρμογή του στο περιβάλλον, τη συνύπαρξη με τους ανθρώπους και την ομαδική ζωή μέσα σε πραγματικές συνθήκες.